Klikkaa kuvaa nähdäksesi sen täysikokoisena. |
(Vene on myyty uusille omistajille)
S/Y Winette
merikelpoinen matkavene, suomalainen klassikkoWeekend-tyyppinen, kaunis rannikkoristeilijä. Rakennettu Uudenkaupungin veneveistämöllä 1948; runko mäntyä, emäpuu, steevi ja kölin kuollut puu tammea, kansi irokoa, kansi- ja sisärakenteissa lisäksi jalavaa ja mahonkia. Runko katsastettu 2007 ja kyllästetty kokonaan 2002, kaaria lisätty, kölitukkeja uusittu ym.
Nykyinen sijainti on Espoo, Suomenojan venesatama (talvella, kesällä Soukan Venekerho Espoonlahdella). Nykyisiä omistajia on neljä ja Winette on ollut heillä vuodesta 1996.
Winetten kotisivut
Weekend-luokan sivut
Yhteydenotot:
tuomas.raitio@espoo.opit.fi
050 307 8389
- suunnittelija: Arne Wiklund
- pituus: 9,40 m
- vesilinja: 6,35 m
- leveys: 2,35 m
- syväys: noin 1,5 m
- uppouma: noin 4 t
- kölipaino: n. 1,6 t
- purjeala: 30 m²
- masto: uuden veroinen puumasto, 1987, vajaa 13 m
helat ja vantit haponkestävät, kaapelit kulkevat maston sisällä
- apumoottori: Yanmar diesel G1 9hp, 1988
happoteräsakseli, kaksilapainen pronssipotkuri- kahden akun järjestelmä
- automaattiohjain Autohelm 2000, 1987
- sähköinen loki Yatzaki, 1993
- purjeet:
- iso dacron 22m˛
- itseskuuttaavaa Peter-fokka 9m˛
- genoa 11m˛
- alkuperäinen spinaakkeri, myrskyfokka
- varusteita:
- kaksipaikkainen Origo-keitin
- stereoradio
- venepatjat
- anakaroliina ~50m
- puomiteltta
- B1-katsastusvarustus
- jolla: Terhi 245
- talvisäilytys: puupukki, teltta
lisäaineistoa: Weekend-veneluokan sivut, Winetten kotisivut sekä Purjehtivat klassikot (WSOY, 2007, s.164-173).
Vene myös Viaporin tuopin 2007 käsiohjelman kannessa.hintapyyntö: 9 500 / tarjous
yhteydenotot: Tuomas Raitio, tuomas.raitio@espoo.opit.fi, 050 307 8389
Kunnostus- ja huoltohistoriaa
Vene on käyttövalmiissa kunnossa eli tarvitsee vain normaalin keväthuollon.
Uusittuja osia
- uusi peräsinlapa ja happoteräshelat 1999
- peräsimenvannasputki, happoa 2001
- kaksi uutta happorustirautaa
- uudet patjat 2006
Runko
Edellisen omistajan Kari Koskiluoman aikana uusittu koneen aluskölitukkeja (irokoa), mm. kaikki tukit joissa kone on kiinni
- runkokatsastus 2007
- kansi kyllästetty 1998
- uudet ikkunat ja kaikkien kajuutan osien kyllästys 2001
- koko runko kyllästetty 2002, 140l pellavaöljy-Aspergol-seosta
- 4 sauman rimoitus 2004
- uusi mastokengän tuenta, irokokölitukkeja
- pala steevia ja yksi kölipultti vaihdettu
- kaikki vanhat ruuvit vaihdettu (lautojen päät ja kölitukit)
- uusia kaaria 2001 (saarnea)
- uusi kölitukki
Masto
- masto uusittu 1987, viulusaalinki ja vantit happoterästä
Moottori
- uusi laturi
- uusia dieselputkia 2007
- dieselsuodatinkuppi ja jäähdytysvesiletku uusittu hiljattain
- suodattimet, sinkki ym. vaihdettu säännöllisesti, makeavesihuuhtelut ja glykolit tehty säännöllisesti
- talvehtinut vuodet 1979-1996 hallissa, vuodet 1996-2007 isossa teltassa
Sivut laatinut Lauri Rahikainen 26.11.
Viimeisin päivitys 16. 12. 2007